Coretan Hati
Tuesday, November 13, 2012, ϟ 0 shout(s)



Andai aku tahu . Aku harap kau juga tahu .
Aku mengharapkanmu menjadi teman hidupku .

Namun , aku tidak boleh menjamin apa-apa .
Bukan aku yang menulis di LUH MAHFUZ , tapi DIA .
DIA , ALLAH yang menjadikan dirimu dan diriku .
Di tanganNya tertulis takdir yang tidak kita ketahui .

InsyaAllah JODOH tidak akan lari jika memang kita ditakdirkan bersama .
Biarpun beribu bidadara datang melamarku .
InsyaAllah dirimu tetap untukku .
Jika itu yang ALLAH kehendaki .

 Jodoh itu seperti REZEKI .
Dan aku berharap dirimulah akan menjadi rezeki terindah dari ALLAH buatku .
Namun , ku insan biasa yang tiada daya dan upaya melainkan kekuatan yang segalanya datang darinya .

Ku mohon sungguh , ya ALLAH .
Kuatkanlah imanku dan imannya .
Maka dekatkanlah hatiku dan hatinya di jalanMu .
Jika dia bukan untukku .
Damaikanlah hatiku dengan ketentuanMu .


new past